UČENIČKA ZADRUGA
«Današnji su ciljevi odgoja i obrazovanja orijentirani na cjeloživotno obrazovanje te su usmjereni na učenika.
S ciljem kvalitetnijeg odgoja i obrazovanja u školama se čine promjene koje će pridonijeti poboljšanju kvalitete poučavanja/učenja te osposobljavanju mladoga čovjeka za život u 21. stoljeću.a
U cilju ostvarivanja te kvalitete, u Srednjoj školi Dalj osnovana je učenička zadruga.
U učeničkim zadrugama đaci stječu i primjenjuju znanja, stječu radne navike kroz učenje, shvaćanje i razumijevanje pa potom ovladavanje cjelovitim proizvodnim procesom, a posebice razvijaju i njeguju svijest o načinu održavanja prirodne ravnoteže (koncept održivog razvitka i njemu primjeren ekološki odgoj).
Učenici članovi zadruge van uvjeta klasične učionice i odnosa učitelj/učenik stječu inovativnost, poduzetnost, a neposrednim sudjelovanjem u pokusima stječu znanstveni pristup stvarnosti, iznošenjem i vrednovanjem rezultata potvrđuju svoje mogućnosti i doživljavaju priznanje i zadovoljstvo postignutim rezultatima.
Učenička zadruga je također organizirano kreativno i rekreativno, zanimljivo i korisno provedeno slobodno vrijeme mladeži. U njoj se podiže razina učeničkog znanstveno-tehničkog odgoja, provodi obrazovanje radi bržeg uključivanja u gospodarstvo. Učeničko zadrugarstvo usmjerava mladež u izboru obrazovnih mogućnosti i zanimanja vezanih za poljoprivredu i selo, obrt i druge djelatnosti. Učenička zadruga pokreće odgoj za društveni, kulturni i politički angažman pojedinca.
Kroz zadrugarstvo se stječu temeljne "kreposti poduzetnika" kao što su marnost, radinost, razboritost u preuzimanju rizika, dostojnost povjerenja i vjernost u međuljudskim odnosima, snaga u provedbi teških i bolnih odluka nužnih za zajednički rad i za prevladavanje nevolja."
UČENIČKA ZADRUGA DALYA
U ožujku 2007.godine u sklopu Srednje škole Dalj osnovana je Učenička zadruga Dalya.
Naziv su birali učenici škole, a potječe od starog imena sela Dalj.
Od tada uspješno posluje.
Bavi se proizvodnjom svješeg voća i povrća, alkoholnog i bezalkoholnog pića te lavande, meda i pekmeza.
Svoj uspjeh temelji na svježoj Daljskoj jagodi i prepoznatljivom vinu od jagode.
Cjelokupno poslovanje zadruge podjeljeno je na 10 sekcija, kojima upravljaju nastvnici-mentori i učenici-direktori.
Nastavnik mentor odabran je iz redova nastavnika za voditelja određene sekcije. Dužan je osigurati sve neophodne resurse za uspješno poslovanje sekcije, surađivati s ostalim mentorima te koordinirati rad učenika-direktora.
Na početku školske godine raspisuje se natječaj za učenike direktore pojedinih sekcija. Na razgovoru za posao prisutni su voditelj zadruge, tajnik zadruge te mentor konkretne sekcije. Zajedno odabiru najboljeg kandidata na mjesto direktora za predstojeću školsku godinu.
Školske godine 2011/2012. nakon obavljenog razgovora na radna mjesta učenika direktora primljeni su slijedeći kandidati:
Naziv sekcije | Ime i prezime mentora | Učenik direktor/zamjenik direktora |
Plastenik s jagodama | Zorica Mirković | Marko Kraštek |
Pčelarstvo | Lazo savadinović | Tihomir Balić |
Kuharstvo | Samira Hranić | Nandor Bujak |
Povrtnjak | Nikola Mrmoš | Đorđe kikanović |
Voćnjak | Josip Kovač | Nebojša Bolić/Zoran Babić |
Prodaja i marketing | Lidija jagodić | Dragana Bogdanović/Ivan MIšljenović |
Ribnjak | Lazo Savadinović | Josip Perković |
Kućna radinost | Violeta Kardoš | Svetlana Popović |
Vinski podrum | Lazo Savadinović | Bojan Pejaković |
Klijalište | Lazo Savadinović | Tomislav Lučić |
« Ožujak 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |