Misli zeleno
Autor: Goran Maksimović, 13. 6. 2023. 13:17
Misli zeleno - primjena inovativnih metoda poučavanja
Obrazac „Metodičkih preporuka za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda predmetnih kurikuluma i međupredmetnih tema za osnovnu i srednju školu“ |
|||||||||||||||||||
OSNOVNI PODACI |
|||||||||||||||||||
Ime i prezime |
Nataša Seršić |
||||||||||||||||||
Zvanje |
Dipl.oec. |
||||||||||||||||||
Naziv škole u kojoj ste trenutačno zaposleni |
Srednja škola Dalj |
||||||||||||||||||
Adresa elektroničke pošte |
natasa.brkic@skole.hr |
||||||||||||||||||
Naslov metodičkih preporuka |
MISLI ZELENO |
||||||||||||||||||
Predmet (ili međupredmetna tema) |
ODRŽIVI RAZVOJ |
||||||||||||||||||
Za međupredmetnu temu obavezno navesti u sklopu kojega nastavnoga predmeta se izvodi. Dodatno može i sat razrednika ili izvannastavna aktivnost, ali najmanje jedan nastavni predmet je obavezan. |
OSNOVE EKONOMIJE 3 VJEŽBENIČKA TVRTKA 1 |
||||||||||||||||||
Razred |
3 |
||||||||||||||||||
OBVEZNI ELEMENTI |
|||||||||||||||||||
Odgojno-obrazovni ishod (oznaka i tekst iz kurikuluma predmeta ili međupredmetnih tema objavljenih u NN) |
odr A.5.1. Kritički promišlja o povezanosti vlastitoga načina života s utjecajem na okoliš i ljude. odr A.5.2. Analizira načela održive proizvodnje i potrošnje. |
||||||||||||||||||
Tijek nastavnoga sata |
Učenici se upoznaju s pojmom održivi razvoj, te utjecaj klimatskih promjena na životne navike. |
||||||||||||||||||
Opis svih aktivnosti (što rade učenici, a što učitelj/nastavnik) |
|
||||||||||||||||||
Sadržaji koji se koriste u aktivnostima |
Sadržaji putem youtube kanala, platforme Europeana |
||||||||||||||||||
Primjeri vrednovanja za učenje, vrednovanja kao učenje ili naučenog uz upute |
Vrednovanje plakata
|
Popis za provjeru |
Razina ostvarenosti kriterija |
||
potpuno |
djelomično |
potrebno doraditi |
|
U grafičkom prikazu korišteni su samo pojmovi i/ili podatci važni za razumijevanje prikazane teme. |
|
|
|
Svi podatci prikazani su točno i jasno. |
|
|
|
Iz prikaza su vidljivi međuodnosi između pojmova i/ili podataka koji su prikazani točno i jasno. |
|
|
|
Podatci su prikazani logično i na način koji je lako slijediti. |
|
|
|
Grafički prikaz pokazuje razumijevanje zadane teme. |
|
|
|
Boje i grafika doprinose razumijevanju temu. |
|
|
|
Primjer vrednovanja za učenje, vrednovanje kao učenje ili naučenog uz upute |
Samoprocjena rada u grupi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Razrađeni problemski zadaci, zadaci za poticanje kritičkog razmišljanja, kreativnosti i/ili istraživački zadaci; ovisno o predmetu i nastavnoj temi |
|
DODATNI ELEMENTI[1] |
|
Poveznice na više odgojno-obrazovnih ishoda različitih predmeta ili očekivanja međupredmetnih tema |
ikt A.4.4. Učenik argumentirano procjenjuje utjecaj tehnologije na zdravlje i okoliš (uporaba medija, prednosti i nedostaci korištenja novih medija) uku D.3.2. 2. Suradnja s drugima Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć. osr B.4.2. Suradnički uči i radi u timu. osr A.4.3. Razvija osobne potencijale – jasno iskazuje svoj stav C1.2 učenik istražuje usluge interneta i mogućnosti učenja, poslovanja, budućega razvoja. d1.1 analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom |
Aktivnost u kojima je vidljiva interdisciplinarnost |
Interdisciplinarost je vidljiva s predmetom informatika, statistika, hrvatski jezik. |
Aktivnosti koje obuhvaćaju prilagodbe za učenike s teškoćama |
Prilagodbe za učenike s teškoćama nužno je učiniti za svakog učenika ponaosob, a na temelju rješenja i preporuka koje izdaje stručni tim. Iznimno je nezgodno „ukalupljivati“ ovakve prilagodbe budući da se teškoće rijetko kad javljaju samostalno već se uglavnom javljaju kao kombinacija teškoća. Učenicima s oštećenjima vida potrebno je prilagoditi veličinu slikovnih i grafičkih prikaza na računalima i u projekciji (povećati font i povećati slike). Učenicima s oštećenjima sluha aktivnosti se prilagođavaju na način da učenik može nositi slušalice dok sluša snimku s youtuba i upute za rješavanje zadataka koje nastavnik snimi prije nastavnog sata. Pošto je riječ je grupnom radu u tijeku obrade nastavnih sadržaja, očekuje se i suradničko učenje i pomaganje ostalih kolega u razredu. Učenici s posebnim jezičnim teškoćama, nastavnik ne bi trebala ispravljati greške prilikom izgovora ako je riječ o teškoćama motorne naravi zbog koje nisu u mogućnosti pravilno izgovarati glasove. |
Aktivnosti za motiviranje i rad s darovitim učenicima |
Darovitim učenicima se može ponuditi da pogledaju još jedan video na youtubu zbog širine teme. Također može se ponuditi da sami istraže podatke o izračunavanju ekološkog otiska u vidu kalkulatora. |
Poveznice na multimedijske i interaktivne sadržaje |
https://teachwitheuropeana.eun.org/
https://padlet.com/fotostudioliman/odr-ivi-razvoj-sustainable-development-7ns8dol9zc9xah4s https://www.canva.com/design/DAFdS41lpHM/i4mckGU8GOmpDt7bDWPZKA https://www.youtube.com/watch?v=9GorqroigqM&t=200s
|
Prijedlozi vanjskih izvora i literature |
Dražen Šimleša, RTL otvoreni uvodnik (2021) Trpimo požare, bujice, tornada, a gospodari politike i ekonomije cere nam se u facu. Zar nije jasno gdje je problem? I rješenje
Andreja Žapčić, RTL vijesti (2019) Dan koji stiže sve ranije: Od danas živimo na ekološki dug, potrošili smo sve Zemljine resurse Dan koji stiže sve ranije: Od danas živimo na ekološki dug, potrošili smo sve Zemljine resurse
Destrée, A. (2016). Jelovnik promjene Vodič za odgajatelje, učitelje i mlade koji žele promijeniti svijet
T-kit 13: Sustainability and youth work, published by the Council of Europe and the European Commission (2018) This manual is designed primarily for youth workers and educators to introduce the topic of sustainability to young people in a non-formal setting. However, it will also be suitable for groups of youth workers, youth leaders or educators who may be looking for training on the topic of sustainability. By means of the activities in the main body of the manual, young people and those whomwork with them can familiarise themselves with some of the problems facing the globe, and begin to discuss solutions. The last two chapters of the manual take matters further: this is an opportunity for youth groups to begin to make a difference in their locality, and perhaps beyond. T-kit 13: Sustainability and youth work
|
[više]
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |