preskoči na sadržaj

Srednja škola Dalj

vijesti

Misli zeleno Vijest ima dokument u privitku

Autor: Goran Maksimović, 13. 6. 2023. 13:17

Misli zeleno - primjena inovativnih metoda poučavanja 

 

Obrazac „Metodičkih preporuka za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda predmetnih kurikuluma i međupredmetnih tema za osnovnu i srednju školu“

OSNOVNI PODACI

Ime i prezime

Nataša Seršić

Zvanje

Dipl.oec.

Naziv škole u kojoj ste trenutačno zaposleni

Srednja škola Dalj

Adresa elektroničke pošte

natasa.brkic@skole.hr

Naslov metodičkih preporuka

MISLI ZELENO

Predmet (ili međupredmetna tema)

ODRŽIVI RAZVOJ

Za međupredmetnu temu obavezno navesti u sklopu kojega nastavnoga predmeta se izvodi. Dodatno može i sat razrednika ili izvannastavna aktivnost, ali najmanje jedan nastavni predmet je obavezan.

OSNOVE EKONOMIJE 3

VJEŽBENIČKA TVRTKA 1

Razred

3

OBVEZNI ELEMENTI

Odgojno-obrazovni ishod (oznaka i tekst iz kurikuluma predmeta ili međupredmetnih tema objavljenih u NN)

odr A.5.1. Kritički promišlja o povezanosti vlastitoga načina života s utjecajem na okoliš i ljude.

odr A.5.2. Analizira načela održive proizvodnje i potrošnje.

Tijek nastavnoga sata

Učenici se upoznaju s pojmom održivi razvoj, te utjecaj klimatskih promjena na životne navike.

Opis svih aktivnosti (što rade učenici, a što učitelj/nastavnik)

KORACI

UČENICI

NASTAVNIK

1

Učenici zapisuju asocijacije na riječ održivi razvoj putem IKT alata Padlet (također može se koristiti i Jamboard).

 

Nastavnik na projektoru prikazuje QR code poveznicu na padlet.

Zajedno s učenicima komentira i otvara diskusiju o zapisanim asocijacijama.

2

Učenici se dijele u 4 skupine. U svakoj skupini dijele uloge: novinar, povijesna ličnost te učenik koji kreira Kahoot.

Podjela učenika u skupine prema slučajnom odabiru.

Učenicima se dijeli poveznica:

https://www.europeana.eu/en/blog/green-through-time-four-historical-figures-who-raised-awareness-of-the-environment

Radni materijal Zeleno kroz vrijeme: četiri povijesne ličnosti koje su podizale svijest o zaštiti okoliša.

 

 

3

Igranje uloga – učenik novinar provodi intervju s povijesnom osobom

Povijesne ličnosti su Hipokrat, John Elevyn, George Catlin, Rachel Carson.

Na kraju svih intervju odigravanje igre Kahoot na temelju informacija iz intervjua. Igra se u skupinama. Najbolja skupina osvaja simboličnu nagradu.

4

Gledanje videa The Story of Stuff (2009).

Nastavnik na projektoru pušta video putem youtuba.

Učenici su i dalje u svojim grupama. Donose zaključke u vezi kritičkog promišljanja vlastitog životnog stila i utjecaja na okoliš i ljude.

 

5

Izrada postera s zaključcima

Nastavnik daje upute za izradu postera koji će prikazivati zaključke s prethodnog koraka.

 

 

Sadržaji koji se koriste u aktivnostima

Sadržaji putem youtube kanala, platforme Europeana

Primjeri vrednovanja za učenje, vrednovanja kao učenje ili naučenog uz upute

 

Vrednovanje plakata

 

Popis za provjeru

Razina ostvarenosti kriterija

potpuno

djelomično

potrebno doraditi

U grafičkom prikazu korišteni su samo pojmovi i/ili podatci važni za razumijevanje prikazane teme.

 

 

 

Svi podatci prikazani su točno i jasno.

 

 

 

Iz prikaza su vidljivi međuodnosi između pojmova i/ili podataka koji su prikazani točno i jasno.

 

 

 

Podatci su prikazani logično i na način koji je lako slijediti.

 

 

 

Grafički prikaz pokazuje razumijevanje zadane teme.

 

 

 

Boje i grafika doprinose razumijevanju temu.

 

 

 

Primjer vrednovanja za učenje, vrednovanje kao učenje ili naučenog uz upute

Samoprocjena rada u grupi

MOJE AKTIVNOSTI

staviti znak (emotikon)

smajlić

ravnoduško

tužnić

Uspješno odrađen zadatak

 

 

 

Svi smo sudjelovali podjednako

 

 

 

Zajedno smo donosili odluke

 

 

 

Poštovalo se mišljenje svih članova grupe

 

 

 

Moj je doprinos bio…

 

 

 

Sviđa mi se takav način rada

 

 

 

Zadovoljstvo usvojenim znanjem

 

 

 

 

Razrađeni problemski zadaci, zadaci za poticanje kritičkog razmišljanja, kreativnosti i/ili istraživački zadaci; ovisno o predmetu i nastavnoj temi

  •  

 

 

DODATNI ELEMENTI[1]

Poveznice na više odgojno-obrazovnih ishoda različitih predmeta ili očekivanja međupredmetnih tema

ikt A.4.4. Učenik argumentirano procjenjuje utjecaj tehnologije na zdravlje i okoliš (uporaba medija, prednosti i nedostaci korištenja novih medija)

uku D.3.2. 2. Suradnja s drugima Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć. osr B.4.2. Suradnički uči i radi u timu.

 osr A.4.3. Razvija osobne potencijale – jasno iskazuje svoj stav

C1.2 učenik istražuje usluge interneta i mogućnosti učenja, poslovanja, budućega razvoja. d1.1 analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom

Aktivnost u kojima je vidljiva interdisciplinarnost

Interdisciplinarost je vidljiva s predmetom informatika, statistika, hrvatski jezik.

Aktivnosti koje obuhvaćaju prilagodbe za učenike s teškoćama

Prilagodbe za učenike s teškoćama nužno je učiniti za svakog učenika ponaosob, a na temelju rješenja i preporuka koje izdaje stručni tim. Iznimno je nezgodno „ukalupljivati“ ovakve prilagodbe budući da se teškoće rijetko kad javljaju samostalno već se uglavnom javljaju kao kombinacija teškoća.

Učenicima s oštećenjima vida potrebno je prilagoditi veličinu slikovnih i grafičkih prikaza na računalima i u projekciji (povećati font i povećati slike).

Učenicima s oštećenjima sluha aktivnosti se prilagođavaju na način da učenik može nositi slušalice dok sluša snimku s youtuba i upute za rješavanje zadataka koje nastavnik snimi prije nastavnog sata. Pošto je riječ je grupnom radu u tijeku obrade nastavnih sadržaja, očekuje se i suradničko učenje i pomaganje ostalih kolega u razredu.

Učenici s posebnim jezičnim teškoćama, nastavnik ne bi trebala ispravljati greške prilikom izgovora ako je riječ o teškoćama motorne naravi zbog koje nisu u mogućnosti pravilno izgovarati glasove.

Aktivnosti za motiviranje i rad s darovitim učenicima

Darovitim učenicima se može ponuditi da pogledaju još jedan video na youtubu zbog širine teme. Također može se ponuditi da sami istraže podatke o izračunavanju ekološkog otiska u vidu kalkulatora.

Poveznice na multimedijske i interaktivne sadržaje

https://teachwitheuropeana.eun.org/

https://www.europeana.eu/en/blog/green-through-time-four-historical-figures-who-raised-awareness-of-the-environment

 

https://padlet.com/fotostudioliman/odr-ivi-razvoj-sustainable-development-7ns8dol9zc9xah4s

https://www.canva.com/design/DAFdS41lpHM/i4mckGU8GOmpDt7bDWPZKA

https://www.youtube.com/watch?v=9GorqroigqM&t=200s

 

Prijedlozi vanjskih izvora i literature

Dražen Šimleša, RTL otvoreni uvodnik (2021)

Trpimo požare, bujice, tornada, a gospodari politike i ekonomije cere nam se u facu. Zar nije jasno gdje je problem? I rješenje

https://www.rtl.hr/vijesti-hr/novosti/otvoreni-uvodnik/4082590/trpimo-pozare-bujice-tornada-a-gospodari-politike-i-ekonomije-cere-nam-se-u-facu-zar-nije-jasno-gdje-je-problem-i-rjesenje/?utm_source=vijestiFB&utm_medium=post&utm_campaign=organic&fbclid=IwAR0iZu1SSOWEv-isRx9xPlSPsdKE5n82Td9FL3Ku4UmEy5P59lExInZtnYk 

 

Andreja Žapčić, RTL vijesti (2019)

Dan koji stiže sve ranije: Od danas živimo na ekološki dug, potrošili smo sve Zemljine resurse

Dan koji stiže sve ranije: Od danas živimo na ekološki dug, potrošili smo sve Zemljine resurse 

 

Destrée, A. (2016). Jelovnik promjene

Vodič za odgajatelje, učitelje i mlade koji žele promijeniti svijet 

Jelovnik promjene 

 

T-kit 13: Sustainability and youth work, published by the Council of Europe and the European Commission (2018)

This manual is designed primarily for youth workers and educators to introduce the topic of sustainability to young people in a non-formal setting. However, it will also be suitable for groups of youth workers, youth leaders or educators who may be looking for training on the topic of sustainability. By means of the activities in the main body of the manual, young people and those whomwork with them can familiarise themselves with some of the problems facing the globe, and begin to discuss solutions. The last two chapters of the manual take matters further: this is an opportunity for youth groups to begin to make a difference in their locality, and perhaps beyond.

T-kit 13: Sustainability and youth work

 

 

 

 

[1]

 [više]

Arhiva naših vijesti   
 



Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
LOGO ŠKOLE

Kalendar
« Lipanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Korisni linkovi





CMS za škole logo
Srednja škola Dalj / Braće Radića 7, HR-31226 Dalj / ss-dalj.skole.hr / ured@ss-dalj.skole.hr
preskoči na navigaciju