
SUDIONICI PROJEKTA – Srednja škola Dalj
Popis sudionika na sljedećoj poveznici: https://docs.google.com/document/d/1nXi2WgL4-DN_DFBbHQKPdc7MBuby_iML/edit?usp=sharing&ouid=109626205476612945054&rtpof=true&sd=true
PLANIRANI BROJ STUDENATA – Ukupno oko 100
PLANIRANI SATI TJEDNO – 1-2 sata
TRAJANJEPROJEKTA – školska godina 2025./2026.
CILJEVI AKTIVNOSTI – Sudjelovanjem u projektu * BUDITE ZELENI 5.0 *, učenici će razvijati znanja, vještine i stavove vezane uz održivi razvoj i ekološku odgovornost. Projekt je usmjeren na stjecanje praktičnih kompetencija koje će studentima omogućiti prepoznavanje vlastite uloge i doprinosa u zaštiti okoliša i smanjenju posljedica klimatskih promjena.
● Navesti i ukratko objasniti ciljeve održivog razvoja (SDG-ove) i razumjeti njihovu važnost za lokalnu i globalnu zajednicu.
● Opišite model smanjenja – ponovne uporabe – recikliranja (RRR) i objasnite njegovo značenje u svakodnevnom životu.
● Interpretirati klimatske promjene – uzroke, posljedice i poveznice s ljudskim aktivnostima.
● Promicati znanje o klimatskim promjenama pomoću digitalnih alata, prezentacija i kampanja osmišljenih za vršnjake i lokalnu zajednicu.
● Predstaviti vlastite ideje i rješenja unutar lokalne zajednice i drugih škola, razvijajući na taj način komunikacijske i prezentacijske vještine.
● Razviti kritičko razmišljanje i odgovorno ponašanje u kontekstu održive potrošnje, recikliranja i zaštite prirodnih resursa.
● Raditi u timovima i surađivati na međunarodnoj razini na zajedničkim zadacima upotrebom engleskog jezika, digitalnih alata i vještina suradničkog učenja.
PROVEDBA AKTIVNOSTI
• Suradnja partnerskih škola putem platforme eTwinning, videokonferencija i zajedničkih digitalnih alata
● Aktivno uključivanje studenata u sve faze rada (ankete, istraživanja, izrada materijala, prezentacije, kampanje)
● Odjel za poslove i koordinaciju rada nastavnika
GLAVNA SVRHA AKTIVNOSTI
• Podučavati učenike o izazovima održivog razvoja u svijetu i poticati ih pragmatičnim primjerima da poduzmu konkretne mjere povezane s klimatskim promjenama i okolišem
• Poticati praćenje medijskog sadržaja i usvajanje medijske pismenosti aktivnim stvaranjem različitih vrsta medija
● Razviti vještine IKT-a
● Razviti vještine suradnje i timskog rada, kritičkog razmišljanja i sposobnosti rješavanja problema
● Poticati interdisciplinarne i meke vještine poput istraživanja, timskog rada, inicijative, kritičkog razmišljanja, kreativnosti i komunikacije
AUTORI I KOORDINATORI PROJEKTA
Autori:
– Ekonomska škola Požega, Hrvatska – Ksenija Krizmanić Horvat, dipl. oec., prof. savjetnica
– Srednja škola Matije Antuna Reljkovića, Slavonski Brod, Hrvatska – mr. sc. Štefica Čanić, dipl. inž., prof. odličan savjetnik
KOORDINATORI:
– Srednja škola Matije Antuna Reljkovića, Slavonski Brod, Hrvatska – mr. sc. Štefica Čanić, dipl. inž., prof. odličan savjetnik
– ekonomska školaPožega, Hrvatska – Ksenija Krizmanić Horvat, dipl. oec., prof. savjetnica
– Srednja škola u Aslanu, Tirkiye – dr. Yasemin Aşkın učitelj biologije
EVALUACIJA AKTIVNOSTI
Evaluacija će se odvijati u obliku istorazinske i samoprocjene zajedničkih postignuća – koristeći razne rubrike koje provjeravaju temeljna i specifična znanja o klimatskim promjenama, mogućnostima sprečavanja njihovih neizbježnih štetnih posljedica, kao i stvaranjem i rješavanjem kvizova u različitim digitalnim alatima. Provest će se i anketa/procjena projekta (obrasci država članica).
Izradit će se zajednički akcijski plan u području borbe protiv klimatskih promjena.
KORIŠTENJE REZULTATA EVALUACIJE
Rezultati projekta bit će objavljeni u različitim fazama projekta jer će učenici moći predstaviti svoj rad u TwinSpaceu, na internetskoj stranici škole i na društvenim mrežama, kao i u javno dostupnim digitalnim zbirkama (npr. Wakelet, Padlet).
Srednja škola Dalj ponovno obilježava Tjedan održivog razvoja!
I ove godine naši su učenici aktivno sudjelovali u Europskom tjednu održivog razvoja (ESDW 2025), koji se obilježava do 8. listopada 2025.
Učenici 4.a razreda zajedno s nastavnicom Natašom Seršić sudjelovali su u aktivnosti koja se fokusira na treće načelo RRR modela – Recycle (Recikliraj).
Cilj aktivnosti:
- Naučiti pravilno razvrstavati otpad
- Razumjeti važnost recikliranja i odvajanja otpada
- Aktivno pridonijeti stvaranju održivije budućnosti
U okviru zadatka učenici su organizirali virtualnu radionicu razvrstavanja otpada koristeći zajedničku Wakelet kolekciju “Waste Separation Bin”, u koju su učitavali fotografije otpada prikupljenog iz:
svojih kućanstava
škole
mjesta prakse ili rada
Sudionici su trebali:
1️Fotografirati odabrani otpadni predmet
2️ Odrediti kojoj kategoriji pripada (plastika, papir, staklo, biootpad, miješani otpad…)
3️ Učitati fotografiju u odgovarajuću kategoriju na Wakelet platformi
Pogledajte kolekciju:
WASTE SEPARATION BIN 2
Zajedno gradimo održiviju budućnost.
Podijelite i vi svoje aktivnosti te inspirirajte druge uz hashtage:
#BudimoOdrživi #ESDW2025 #ESDW10