Baš je IN biti GREEN 5

SUDIONICI PROJEKTA –  Srednja škola Dalj

Popis sudionika na sljedećoj poveznici: https://docs.google.com/document/d/1nXi2WgL4-DN_DFBbHQKPdc7MBuby_iML/edit?usp=sharing&ouid=109626205476612945054&rtpof=true&sd=true

PLANIRANI BROJ STUDENATA – Ukupno oko 100

PLANIRANI SATI TJEDNO – 1-2 sata

TRAJANJEPROJEKTA – školska godina 2025./2026.

CILJEVI AKTIVNOSTI – Sudjelovanjem u projektu * BUDITE ZELENI 5.0 *, učenici će razvijati znanja, vještine i stavove vezane uz održivi razvoj i ekološku odgovornost. Projekt je usmjeren na stjecanje praktičnih kompetencija koje će studentima omogućiti prepoznavanje vlastite uloge i doprinosa u zaštiti okoliša i smanjenju posljedica klimatskih promjena.

● Navesti i ukratko objasniti ciljeve održivog razvoja (SDG-ove) i razumjeti njihovu važnost za lokalnu i globalnu zajednicu.

● Opišite model smanjenja – ponovne uporabe – recikliranja (RRR) i objasnite njegovo značenje u svakodnevnom životu.

● Interpretirati klimatske promjene – uzroke, posljedice i poveznice s ljudskim aktivnostima.

● Promicati znanje o klimatskim promjenama pomoću digitalnih alata, prezentacija i kampanja osmišljenih za vršnjake i lokalnu zajednicu.

● Predstaviti vlastite ideje i rješenja unutar lokalne zajednice i drugih škola, razvijajući na taj način komunikacijske i prezentacijske vještine.

● Razviti kritičko razmišljanje i odgovorno ponašanje u kontekstu održive potrošnje, recikliranja i zaštite prirodnih resursa.

● Raditi u timovima i surađivati na međunarodnoj razini na zajedničkim zadacima upotrebom engleskog jezika, digitalnih alata i vještina suradničkog učenja.

PROVEDBA AKTIVNOSTI

• Suradnja partnerskih škola putem platforme eTwinning, videokonferencija i zajedničkih digitalnih alata

● Aktivno uključivanje studenata u sve faze rada (ankete, istraživanja, izrada materijala, prezentacije, kampanje)

● Odjel za poslove i koordinaciju rada nastavnika

GLAVNA SVRHA AKTIVNOSTI

• Podučavati učenike o izazovima održivog razvoja u svijetu i poticati ih pragmatičnim primjerima da poduzmu konkretne mjere povezane s klimatskim promjenama i okolišem

• Poticati praćenje medijskog sadržaja i usvajanje medijske pismenosti aktivnim stvaranjem različitih vrsta medija

● Razviti vještine IKT-a

● Razviti vještine suradnje i timskog rada, kritičkog razmišljanja i sposobnosti rješavanja problema

● Poticati interdisciplinarne i meke vještine poput istraživanja, timskog rada, inicijative, kritičkog razmišljanja, kreativnosti i komunikacije

 

AUTORI I KOORDINATORI PROJEKTA

Autori:

– Ekonomska škola Požega, Hrvatska – Ksenija Krizmanić Horvat, dipl. oec., prof. savjetnica

– Srednja škola Matije Antuna Reljkovića, Slavonski Brod, Hrvatska – mr. sc. Štefica Čanić, dipl. inž., prof. odličan savjetnik

 

KOORDINATORI:

– Srednja škola Matije Antuna Reljkovića, Slavonski Brod, Hrvatska – mr. sc. Štefica Čanić, dipl. inž., prof. odličan savjetnik

– ekonomska školaPožega, Hrvatska – Ksenija Krizmanić Horvat, dipl. oec., prof. savjetnica

– Srednja škola u Aslanu, Tirkiye – dr. Yasemin Aşkın učitelj biologije

EVALUACIJA AKTIVNOSTI

Evaluacija će se odvijati u obliku istorazinske i samoprocjene zajedničkih postignuća – koristeći razne rubrike koje provjeravaju temeljna i specifična znanja o klimatskim promjenama, mogućnostima sprečavanja njihovih neizbježnih štetnih posljedica, kao i stvaranjem i rješavanjem kvizova u različitim digitalnim alatima. Provest će se i anketa/procjena projekta (obrasci država članica).

Izradit će se zajednički akcijski plan u području borbe protiv klimatskih promjena.

KORIŠTENJE REZULTATA EVALUACIJE

Rezultati projekta bit će objavljeni u različitim fazama projekta jer će učenici moći predstaviti svoj rad u TwinSpaceu, na internetskoj stranici škole i na društvenim mrežama, kao i u javno dostupnim digitalnim zbirkama (npr. Wakelet, Padlet).

Srednja škola Dalj ponovno obilježava Tjedan održivog razvoja!

I ove godine naši su učenici aktivno sudjelovali u Europskom tjednu održivog razvoja (ESDW 2025), koji se obilježava do 8. listopada 2025.
Učenici 4.a razreda zajedno s nastavnicom Natašom Seršić sudjelovali su u aktivnosti koja se fokusira na treće načelo RRR modela – Recycle (Recikliraj).

Cilj aktivnosti:

  • Naučiti pravilno razvrstavati otpad
  • Razumjeti važnost recikliranja i odvajanja otpada
  • Aktivno pridonijeti stvaranju održivije budućnosti

U okviru zadatka učenici su organizirali virtualnu radionicu razvrstavanja otpada koristeći zajedničku Wakelet kolekciju “Waste Separation Bin”, u koju su učitavali fotografije otpada prikupljenog iz:
svojih kućanstava
škole
mjesta prakse ili rada

Sudionici su trebali:
1️Fotografirati odabrani otpadni predmet
2️ Odrediti kojoj kategoriji pripada (plastika, papir, staklo, biootpad, miješani otpad…)
3️ Učitati fotografiju u odgovarajuću kategoriju na Wakelet platformi

 Pogledajte kolekciju:
WASTE SEPARATION BIN 2
Zajedno gradimo održiviju budućnost.

 Podijelite i vi svoje aktivnosti te inspirirajte druge uz hashtage:
#BudimoOdrživi #ESDW2025 #ESDW10

Skip to content