

Baš je IN biti GREEN 4.0/ It is IN to be GREEN 4.0
Školska godina 2024./2025.
NOSITELJ/I AKTIVNOSTI | VODITELJ PROJEKTA: NATAŠA SERŠIĆ Učenici: učenici trećeg i četvrtog razreda smjer ekonomist |
PLANIRANI BROJ UČENIKA | oko 10 |
PLANIRANI BROJ SATI TJEDNO | 1-2 sata |
CILJEVI AKTIVNOSTI | Projektne aktivnosti namijenjene su edukaciji i suradnji učenika srednjih škola i viših razreda osnovnih škola u aktivnostima vezanim uz ciljeve održivog razvoja osobito djelovanja u području klime, usvajanju važnosti modela Reduce – Reuse- Recycle (R-R-R) kao i održive (zelene) potrošnje. Suočeni s posljedicama klimatskih promjena i potpunom transformacijom klimatskih područja, moramo osvijestiti da je krajnje vrijeme za djelovanje i početak zajedničke suradnje svih sudionika. Referirajući se najviše na 13. cilj održivog razvoja – očuvanje klimatskih osobitosti, postavili smo cilj svojih projektnih aktivnosti: kako svaki pojedinac može djelovati po modelu Reduce – Reuse – Recycle te kako efikasno promovirati zelenu potrošnju. Učenici će moći: nabrojati i ukratko objasniti ciljeve održivog razvojaopisati model R -R -R i objasniti njegovo značenjeprotumačiti što se podrazumijeva pod klimatskim promjenama promovirati znanje o klimatskim promjenamapredstaviti ideje unutar lokalne zajednice i ostalih škola kako bi se izravno upoznali s pravim indikatorima klimatskih značajki. |
NAČIN REALIZACIJE AKTIVNOSTI | Tijekom školske godine Projektni partneri doprinijeti će sljedećim aktivnostima izradom radova u različitim digitalnim alatima vezanih uz: ciljeve održivog razvoja, obilježavanje Europskog tjedna održivog razvoja od 18.09.-08.10.2024.klimatske promjene i njihov utjecaj na život na Zemljimodel Reduce – Reuse – Recycleodrživu (zelenu) potrošnju povodom Međunarodnog dana potrošača – 15. 3. obilježavanje Dana planeta Zemlje 22. 4. – obilježiti ga raznim aktivnostima: performansima, galerijama izložaka, zbirkama, praktičnim primjerima brige o okolišu i sl.obilježavanje Dana sigurnijeg interneta 11. 2. 2025.osmišljavanje zelenog izazova kojim ćemo utjecati na smanjenje razornih utjecaja klimatskih promjena priključiti se aktivnostima EU Code Week-a od 14. -27. 10. 2024. Svoje aktivnosti sudionici će objaviti u različitima digitalnim mapama (Twinboard, Wakelet, Padlet, Linon, e-book i sl.) |
VREMENSKI OKVIR AKTIVNOSTI | Tijekom školske godine |
OSNOVNA NAMJENA AKTIVNOSTI | – učenike poučiti izazovima održivog razvoja u svijetu i navoditi ih pragmatičnim primjerima na poduzimanje konkretnih akcija vezanih uz klimatske promjene i okoliš – uputiti na praćenje medijskih sadržaja i usvajanje medijske pismenost putem aktivnog stvaranja različitih vrsta medija; – razvijati IKT vještine; – razvijati suradničke i timske vještine, vještine kritičkog mišljenja i rješavanja problema – razviti interdisciplinarne i meke vještine kao što su istraživanje, timski rad, inicijativa, kritičko razmišljanje, kreativnost, komunikacija itd |
AUTORI I VODITELJI PROJEKTA | Autori: Ekonomska škola Požega: Ksenija Krizmanić Horvat, dipl. oec., prof. savjetnik Srednja škola Matije Antuna Reljkovića, Slav. Brod: mr. sc. Štefica Čanić, dipl. inž., prof. savjetnik |
DETALJNI TROŠKOVNIK ZA AKTIVNOSTI | Voditelji: Ekonomska škola Požega: Ksenija Krizmanić Horvat, dipl. oec., prof. savjetnik Srednja škola Matije Antuna Reljkovića, Slav. Brod: mr. sc. Štefica Čanić, dipl. inž., prof. savjetnik Denizli Güngör Aslan Hıgh School Yasemin Askin |
NAČIN VREDNOVANJA AKTIVNOSTI | Vrednovanje kao učenje u vidu vršnjačkog vrednovanja i samovrednovanja zajedničkih postignuća – raznim rubrikama za vrednovanje čiji sadržaj propituje osnovna i specifična znanja o klimatskim promjenama, mogućnostima zaustavljanja njihovih neizostavnih, pogubnih posljedica, izrada i rješavanje kvizova u različitim digitalnim alatima. Anketa/evaluacija projekta (MS Forms) Izrada zajedničkog plana djelovanja u sferi zaustavljanja klimatskih promjena . |
NAČIN KORIŠTENJA REZULTATA VREDNOVANJA AKTIVNOSTI | Učinci projektnog rada će se diseminirati u različitim fazama projekta s obzirom na to da učenici mogu izložiti sve svoje radove u TwinSpaceu te na mrežnoj stranici škole i društvenim mrežama u javno dostupnim kolekcijama materijala kao što je npr. Wakelet, Padlet i sl. |
U projektu sudjeluje 25 nastavnika iz Turske, Republike Srbije i Republike Hrvatske.
U navedenoj tablici pogledajte popis svih sudionika i škola – TABLICU
Na sljedećoj poveznici nalazi se obrazac suglasnosti za učenike koji sudjeluju u projektu: Ovdje možete preuzeti suglasnost za učenike:
Na poveznicama se nalaze učeničkih rješenja
MOGU PONOVO UPOTRIJEBITI na Wakeletu – https://wakelet.com/i/invite?code=q3xqzasd
Poveznica za Wakelet SPREMNIK ZA RAZVRSTAVANJE OTPADA: https://wakelet.com/i/invite?code=5pahv06m
ZADATAK: tijekom EU CodeWeek a
Brojevi i ciljevi održivog razvoja ( napisani na engleskom jeziku) kodirani su u 7-znamenkastom ASCII kodu (američkom standardnom kodu za razmjenu informacija). Diotablice ASCII koda koja s desne strane prikazuje ASCII kodove za englesku abecedu.
Zadatak za izradu (dekodiranje) njegovo rješenje te postupak prijave na stranice EU CodeWeek 2024 nalazi se na poveznici .
Pripremite zadatak za učenike te napravite sljedeće:
1. ispišite 17 kartica s kodiranim ciljevima održivog razvoja (ciljevi su na engleskom jeziku)
2. ispišite ASCII tablicu za dekodiranje brojeva i slova – za sve učenike
3. dekodirajte cilj i tekst na karticama
4. u digitalnoj pitalici u Genially-u povežite dobivena rješenja sa slikama koje predstavljaju ciljeve održivog razvoja:
5. fotografirajte postupak dekodiranja (dekodirane brojeve i ciljeve održivog razvoja i završenu slagalicu).
6. nakon što ste sve ciljeve dekodirali, odaberite po svom izboru, samo jedan cilj održivog razvoja, istražite ga i prikažite u digitalnom alatu po vlastitom izboru.
Upišite u TABLICU koji ste cilj odabrali tako da ako je ikako moguće da svi ciljevi budu zastupljeni.
Za fotografije i opis kako ste s učenicima odradili ovu aktivnost te učeničke uratke napravite vlastitu kolekciju u alatu po vlastitom izboru (Padlet, Lino, Wakelet i sl).
Svoju kolekciju odrade zadatka postavite na naš zajednički DIGIPAD
Kolekciju Naš pogled u zeleno / Our view of green možete pogledati na poveznici: https://padlet.com/canicstefica/na-pogled-u-zeleno-our-view-of-green-31qrxsfnijgblua7
Zeleni izazov objavljen je na zajedničkom Wakeletu
https://wakelet.com/i/invite?code=dzxcd4hr
Aktivnost ZELENI POTROŠAČ – digitalna kolekcija objavljena na poveznici: