Baš je IN biti GREEN 4.0/ It is IN to be GREEN 4.0

eTwinning MEĐUNARODNI PROJEKT

Baš je IN biti GREEN 4.0/ It is IN to be GREEN 4.0

                                               Školska godina 2024./2025.

  NOSITELJ/I  AKTIVNOSTIVODITELJ PROJEKTA:       NATAŠA SERŠIĆ Učenici: učenici trećeg i četvrtog razreda smjer ekonomist
PLANIRANI BROJ UČENIKAoko 10
PLANIRANI BROJ SATI TJEDNO1-2 sata
  CILJEVI AKTIVNOSTIProjektne aktivnosti namijenjene su edukaciji i suradnji učenika srednjih škola i viših razreda osnovnih škola u aktivnostima vezanim uz ciljeve održivog razvoja osobito  djelovanja u području klime,  usvajanju važnosti modela Reduce – Reuse- Recycle (R-R-R) kao i održive (zelene) potrošnje. Suočeni s posljedicama klimatskih promjena i potpunom transformacijom klimatskih područja, moramo osvijestiti da je krajnje vrijeme za djelovanje i početak zajedničke suradnje svih sudionika. Referirajući se najviše na 13. cilj održivog razvoja – očuvanje klimatskih osobitosti, postavili smo cilj svojih projektnih aktivnosti: kako svaki pojedinac može djelovati po modelu Reduce – Reuse – Recycle te kako efikasno promovirati zelenu potrošnju. Učenici će moći: nabrojati i ukratko objasniti ciljeve održivog razvojaopisati model R -R -R i objasniti njegovo značenjeprotumačiti što se podrazumijeva pod klimatskim promjenama promovirati znanje o klimatskim promjenamapredstaviti  ideje unutar lokalne zajednice i ostalih škola kako bi se izravno upoznali s pravim indikatorima klimatskih značajki.
  NAČIN REALIZACIJE AKTIVNOSTITijekom školske godine Projektni partneri  doprinijeti će sljedećim aktivnostima izradom radova u različitim digitalnim alatima vezanih uz: ciljeve održivog razvoja, obilježavanje Europskog tjedna održivog razvoja od 18.09.-08.10.2024.klimatske promjene i njihov utjecaj na život na Zemljimodel Reduce – Reuse – Recycleodrživu (zelenu) potrošnju povodom  Međunarodnog dana potrošača – 15. 3.  obilježavanje Dana planeta Zemlje 22. 4.  – obilježiti ga  raznim aktivnostima: performansima, galerijama izložaka, zbirkama, praktičnim primjerima brige o okolišu i sl.obilježavanje Dana sigurnijeg interneta 11. 2. 2025.osmišljavanje zelenog izazova kojim ćemo utjecati na smanjenje razornih utjecaja klimatskih promjena priključiti se aktivnostima EU Code Week-a  od 14. -27. 10. 2024. Svoje aktivnosti sudionici će objaviti  u različitima digitalnim mapama (Twinboard, Wakelet, Padlet, Linon, e-book i sl.)
VREMENSKI OKVIR AKTIVNOSTITijekom školske godine
  OSNOVNA NAMJENA AKTIVNOSTI      – učenike poučiti izazovima održivog razvoja u svijetu i navoditi ih pragmatičnim primjerima na  poduzimanje konkretnih akcija vezanih uz klimatske promjene i okoliš – uputiti na praćenje medijskih sadržaja i usvajanje  medijske pismenost putem aktivnog stvaranja različitih vrsta medija; – razvijati IKT vještine; – razvijati suradničke i timske vještine, vještine kritičkog mišljenja i rješavanja problema – razviti interdisciplinarne i meke vještine kao što su istraživanje, timski rad, inicijativa, kritičko razmišljanje, kreativnost, komunikacija itd
AUTORI I VODITELJI  PROJEKTA  Autori:  Ekonomska škola Požega:  Ksenija Krizmanić Horvat, dipl. oec., prof. savjetnik Srednja škola Matije Antuna Reljkovića, Slav. Brod: mr. sc. Štefica Čanić, dipl. inž., prof. savjetnik
DETALJNI TROŠKOVNIK ZA AKTIVNOSTIVoditelji: Ekonomska škola Požega:  Ksenija Krizmanić Horvat, dipl. oec., prof. savjetnik Srednja škola Matije Antuna Reljkovića, Slav. Brod: mr. sc. Štefica Čanić, dipl. inž., prof. savjetnik Denizli Güngör Aslan Hıgh School Yasemin Askin
  NAČIN VREDNOVANJA AKTIVNOSTIVrednovanje kao učenje u vidu vršnjačkog vrednovanja i samovrednovanja zajedničkih postignuća – raznim rubrikama za vrednovanje čiji sadržaj propituje osnovna i specifična znanja o klimatskim promjenama, mogućnostima zaustavljanja njihovih neizostavnih, pogubnih posljedica, izrada i rješavanje kvizova u različitim digitalnim alatima. Anketa/evaluacija projekta (MS Forms) Izrada zajedničkog plana djelovanja u sferi zaustavljanja klimatskih promjena .
  NAČIN KORIŠTENJA REZULTATA VREDNOVANJA AKTIVNOSTIUčinci projektnog rada  će se  diseminirati u različitim fazama projekta s obzirom na to da učenici mogu izložiti sve svoje radove u TwinSpaceu te na mrežnoj stranici škole i društvenim mrežama u  javno dostupnim kolekcijama materijala kao što je npr. Wakelet, Padlet i sl.

U projektu sudjeluje 25 nastavnika iz Turske, Republike Srbije i Republike Hrvatske.

U navedenoj tablici pogledajte popis svih sudionika i škola – TABLICU 

Na sljedećoj poveznici nalazi se obrazac suglasnosti za učenike koji sudjeluju u projektu: Ovdje možete preuzeti suglasnost za učenike:

https://docs.google.com/document/d/1K26vnGH229WyZPY0DCpWBK1EF04QavIW/edit?usp=sharing&ouid=109626205476612945054&rtpof=true&sd=true

Na poveznicama se nalaze učeničkih rješenja

MOGU PONOVO UPOTRIJEBITI na Wakeletu – https://wakelet.com/i/invite?code=q3xqzasd

Poveznica za Wakelet SPREMNIK ZA RAZVRSTAVANJE OTPADA: https://wakelet.com/i/invite?code=5pahv06m

ZADATAK: tijekom EU CodeWeek a

Brojevi i ciljevi održivog razvoja ( napisani na engleskom jeziku) kodirani su u  7-znamenkastom ASCII kodu (američkom standardnom kodu za razmjenu informacija). Diotablice ASCII koda koja s desne strane prikazuje ASCII kodove za englesku abecedu.

Zadatak za izradu (dekodiranje) njegovo rješenje te postupak prijave na stranice EU CodeWeek 2024 nalazi se na poveznici . 

Pripremite zadatak za učenike te napravite sljedeće:

1. ispišite 17 kartica s kodiranim ciljevima održivog razvoja (ciljevi su na engleskom jeziku) 

2. ispišite ASCII tablicu za dekodiranje brojeva i slova – za sve učenike

3. dekodirajte cilj i tekst na karticama 

4. u digitalnoj pitalici u Genially-u povežite dobivena rješenja sa slikama koje predstavljaju ciljeve održivog razvoja:

https://view.genial.ly/650836264d98f70011c2a074/interactive-content-17-goals-of-sustainable-development

5. fotografirajte postupak dekodiranja (dekodirane brojeve i ciljeve održivog razvoja i završenu slagalicu).

6. nakon što ste sve ciljeve dekodirali, odaberite po svom izboru, samo jedan cilj održivog razvoja, istražite ga i prikažite u digitalnom alatu po vlastitom izboru.

Upišite u TABLICU  koji ste cilj odabrali tako da ako je ikako moguće da svi ciljevi budu zastupljeni.

Za fotografije i opis kako ste s učenicima odradili ovu aktivnost te učeničke uratke napravite vlastitu kolekciju u alatu po vlastitom izboru (Padlet, Lino, Wakelet i sl).

Svoju kolekciju odrade zadatka postavite na naš zajednički DIGIPAD

Kolekciju Naš pogled u zeleno / Our view of green možete pogledati na poveznici: https://padlet.com/canicstefica/na-pogled-u-zeleno-our-view-of-green-31qrxsfnijgblua7

 Zeleni izazov objavljen je na zajedničkom Wakeletu 

https://wakelet.com/i/invite?code=dzxcd4hr

Aktivnost ZELENI POTROŠAČ – digitalna kolekcija objavljena na poveznici:

https://wakelet.com/i/invite?code=uauvump2

Skip to content