Život sa hemodijalizom
ŠKOLE SURADNICE: |
1. Srednja škola Pakrac |
VODITELJI PROJEKTA: |
1. Ivan Vučetić (ivan.wucetic@gmail.com) Srednja škola Pakrac |
Koordinatori: |
1. Vesna Božić (vesnabozic7@gmail.com) Srednja škola Pakrac |
Ciljevi projekta: |
Otkriti probleme sa kojima se suočava osoba na hemodijalizi, otkriti mjere i načine kako poboljšati kvalitetu života osoba na hemodijalizi. Načini provođenja hemodijalize i postupak sa bolesnikom s obzirom na pristup krvožilju(fistula i cvk). Utvrditi načine prehrane i utjecaj prehrane na hemodijalizu. |
Vrijeme trajanja (faze): |
Od rujna 2018. do ožujka 2019. |
Etapa 1 (veljača, ožujak 2018.):
Odabir teme u dogovoru s učenicima
Traženje partnera za projekt
Etapa 2 (svibanj, lipanj 2018.):
Komunikacija s partnerima
Podjela zadataka
Odabir učenika za projekt
Etapa 3 (rujan, listopad, studeni 2018.):
Komunikacija s partnerima
Analiza učinjenog
Razmjena učenika
Etapa 4 (siječanj, veljača 2019.):
Komunikacija s partnerima
Uvježbavanje
Sudjelovanje na 12. Smotri dana E-medice
INOVATIVNI MODEL POUČAVANJA RAZVOJ FILANTROPIJE I DRUŠTVENOG ANGAŽMANA UČENIKA SŠ DALJ
NAZIV PROGRAMA: HEMODIJALIZA
Kratki sažetak :
Cilj ovog projekta bio je otkriti probleme sa kojima se suočava osoba na hemodijalizi, otkriti mjere i načine kako poboljšati kvalitetu života osoba na hemodijalizi.
Funkcija bubrega je uklanjanje otpadnih tvari iz organizama te regulacija volumena i sastav tjelesnih tekućina. Smješten je u gornjem, stražnjem dijelu trbušne šupljine.
Učenici ekonomskog usmjerenja odlučili su se uključiti u projekt na temu život sa hemodijalizom sa partnerima iz medicinskih škola u Hrvatskoj i Srbiji. Projekt je trajao jednu školsku godinu. Za nas je to predstavljalo izazov jer nam tema nije bliska. U okviru sata razredne zajednice održavamo teme iz zdravstvenog odgoja. Tu smo pronašli svoj priliku za daljnji razvoj. Broj oboljelih od šećerne bolesti je u porastu. Posljedično tome, sve je veći broj osoba s dijabetičkom bubrežnom bolešću. Prema predviđanjima nekih stručnjaka šećerna bolest bi uskoro mogla postati uzrok 50% kroničnih bubrežnih oštećenja. Svojim djelovanjem želimo osvjetiti mlade na uzroke i posljedice zatajenja rada bubrega. Otprilike jedna od deset odraslih osoba ima neki oblik bolesti bubrega. Može se razviti u bilo kojoj starosnoj dobi, međutim kronična bolest bubrega (KBB) postaje sve učestalija s porastom životne dobi
U sklopu provedenog projekta naučili smo teoriju funkciju bubrega i proces hemodijalize. U Sremskoj Mitrovici smo posjetili i odjel za hemodijalilzu. Susret je bio vrlo poučan, jer smo iz prve ruke (bolesnika) dobili sve potrebne informacije koje smo željeli čuti. Na osnovu toga snimili smo video.
Po povratku u školu, učenici koji su sudjelovali u projektu snimili su video i osmislili su interaktivne radionice za ostale učenike naše škole. Interaktivne radionice uključuju u rad sve prisutne. Pojedina pitanja su nagradnog karaktera – za najbrži točan odgovor dodjeljuje se simbolična nagrada iz naše učeničke zadruge. Na taj način promoviramo poduzetničke aktivnosti naših učenika. Zadnjih deset minuta svakog predavanja ponavljamo osnovne informacije o bubrezima ali pomoću online edukacijskog alata Kahoota. Učenici nakon svakog pitanja mogu vidjeti na kojem su mjestu rang liste nalaze s obzirom na svoje kolege u razredu. Tako smo postigli natjecateljski duh. Svoje stečeno znanje prenosit će vršnjacima na satima razredne zajednice (ukupno 9 razrednih odjela).
Predavanja će voditi učenici ekonomskog smjera, (3 razred) koja su zamišljena da budu interaktivna i da učenici u njima sudjeluju od samog početka – odmah nakon predstavljanja te kratkog uvoda u temu. U uvodu sudionicima će se pustiti video u kojem se prikazuje cijeli postupak hemodijalize, te iskustva samih bolesnika uključenih u proces hemodijalize. Učenici 3 razreda sudjelovali su u projektu na temu hemodijaliza te žele po principu „učenik učeniku“ prenijeti iskustva stečenog znanja i preventivno djelovati na suzbijanju bolesti bubrega.
Realizacija inovativnog modela poučavanja
REALIZACIJA
Tko je uključen u pripremu susreta? Učenici i nastavnici
Kad će se održati radionice ? Radionice će se održati od siječnja do lipnja 2019.g.
Trajanje radionica? 45 min
Tko će održavati radionice? Učenici 3.razreda ekonomskog usmjerenja koji su prošli edukaciju na temu hemodijalize
Gdje će se održavati radionice? Srednja škola Dalj – sati razrednih zajednica u svim razrednim odjeljenjima škole (8 razrednih odjela)
Korelacija sa: Zdravstvenim odgojem
Cilj poučavanja:
a) Proširivanje spoznaja o vlastitom tijelu
b) Istraživanje funkcija organa u tijelu bubrega,
c) razvoj brige za ljudsko zdravlje (prehrana, higijena, tjelesna aktivnost)
d) Razvoj pamćenja, pažnje i koncentracije
e) Razvoj govora i bogaćenje rječnika novim pojmovima
Radni materijal: Prezi - https://prezi.com/view/yB6uCOUOz8Fe7PPQ5Vni/
Zlatna pravila za zdrave bubrege!
1. Budite fizički aktivni i u formi - tako možete bolje kontrolirati krvni tlak i tjelesnu težinu.
2. Redovito kontrolirajte šećer u krvi - rano otkrivanje i primjereno liječenje šećerne bolesti smanjuju učestalost dijabetičke nefropatije i zatajenja bubrega.
3. Kontrolirajte krvni tlak - arterijska hipertenzija drugi je po učestalosti uzrok oštećenja bubrega.
4. Jedite zdravu hranu i kontrolirajte tjelesnu težinu - smanjite unos soli na 5 do 6 grama dnevno. Ne dosoljavajte hranu!
5. Održavajte zdravi unos tekućine – 1,5 do 2 litre vode dnevno olakšava bubrežnu funkciju čišćenja štetnih produkata iz krvi. Osobe s bubrežnim kamencima moraju piti i više.
6. Ne pušite - pušenje djeluje nepovoljno na cirkulaciju krvi kroz bubrege i tako ih oštećuje, a istovremeno povećava rizik od raka bubrega za 50%.
7. Ne uzimajte nekontrolirano lijekove - lijekovi protiv bolova mogu oštetiti vaše bubrege.
8. Provjerite funkciju bubrega ako imate jedan ili više rizičnih čimbenika.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |