2024-01-25 08:21:16

Festival prava djeteta - scenarij poučavanja "Razredni ručak"

Poveznica na web stranicu vježbeničke tvrtke: https://florafungi03.wixsite.com/flora-fungi-d-o-o

 

SCENARIJ POUČAVANJA

„RAZREDNI RUČAK“

Film

Dobar tek, Blank_filmski inkubator, Zagreb, 12'42''

https://drive.google.com/file/d/1EVmUxwcbHG5Av2PD99oNoltkJb6xwpFG/view?usp=drive_link

Cilj radionice

Naučiti mehanizme nošenja s emocijama straha, odbacivanja i stigmatiziranja kod sebe i drugih Približiti mladima utjecaj i očekivanja roditelja tijekom odrastanja Osvještavanje društvenih prilika i socijalnih uloga koje dovode do generacijskih nerazumijevanja

 

Ishodi radionice

B.4.3. Preuzima odgovornost za svoje ponašanje

B.5.2. Suradnički uči i radi u timu

Uzrast

Svi razredni srednje škole

Predviđeno trajanje

2 školska sata

Potrebni materijali

Flomasteri, flipchart papir, priprema razrednog ručka (ako je moguće) ili čaj/kava s razredom

TIJEK AKTIVNOSTI

Aktivnost 1

Tjedan dana  prije održavanja aktivnosti, dogovoriti se s učenicima da svatko ponese svoju užinu koju je pripremio kod kuće kako bi zajedno užinali i kreirali aktivnost „Razrednik ručak“. Nastavnik može osigurati napitke i čaše.

Učenici pripremaju učionicu i organiziraju „razredni ručak“ kako bi se bolje opustili. Zajednički odredite pravila „razrednog ručka“. Npr. nema upadanja u riječ, nema ismijavanja tuđeg mišljenja. Zapišite njihova pravila na flipchart papiru.

 

Aktivnost 2

Prije gledanja filma nastavnik najavljuje temu i film u trajanju od 12 minuta. Film se zove Dobar tek. Navodite učenike da vam kažu njihove asocijacije o temi filma.

 

Aktivnost 3

Zajedno gledanje filma. Nakon gledanja pitajte ih kako su i kako se osjećaju. Koja je tema filma? Jesu li imali nekada osjećaj da ih roditelji ne slušaju dovoljno? Što roditelji očekuju od vas? Poklapaju li se njihova očekivanja s vašim očekivanjima i predodžbom o samima sebi? Nastavnik pomaže učenicima i usmjerava raspravu u konstruktivnom smjeru. Ljudsko tijelo je napravljeno da se bori za sebe i zato nam ljutnja daje snagu kojom možemo nekoga čak i fizički napasti, jer služi samoobrani. Živimo u zajednici kao što su škola, obitelj, sportski klub i tučnjava, vrijeđanja nisu rješenje. Ovo je složena vještina koju moramo savladati kroz život. Bit će situacija kada stvari u životu neće ići po planu, kao što se vidi u filmu. Važno je da znate da imate pravo biti ljuti. Važno je da znate da imate pravo na pogreške. 

Pročitajte učenicima sljedeće stihove:

Oboji me

(…) Oko sebe sve njih vidim,

Ponekad se sebe stidim,

To nisam ja..

Moraš kao drugi biti,

Uklopit se i sebe kriti!

Porazgovarajte: Što mislite o tome da se neki roditelj stidi svoga djeteta? Jeste li vi nekad bili u situaciji kad se stidite?

 

Aktivnost 4

Igra uloga. Iskoristite trenutnu situaciju u razredu za vrijeme „razrednog ručka“.  Podijelite učenike u uloge – otac, majka, sin i kći. Zamolite ih da odglume temu prikazanog videa s pozitivnim / sretnim krajem. Razgovarajte kako su se sada osjećali kada su sami odabrali sretan kraj u svom igrokazu. Neka razmisle u kojim trenutcima u videu se situacija mogla preokrenuti u pozitivnom smjeru? Čija bi uloga tu bila najvažnija? Što bi sin trebao reći ili napraviti da ne uvrijedi oca, što bi otac trebao napraviti da ne povrijedi sina? Kakva je uloga žene u ovoj obitelji?  

Dodatna ideja

Možete učenicima predstaviti aplikaciju za mentalno zdravlje pod imenom „Pretežno vedro“ čiji je glavni cilj zaštita i unapređenje mentalnog zdravlja djece i mladih. Nositelj projekta je Nastavni zavod za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije. Aplikacija se sastoji od 4 komponente; Kako si danas? Ah! Ti osjećaji!; Pretežno vedro (igra); Pitaj? Ne skitaj! (E-savjetovalište).

 https://play.google.com/store/apps/details?id=hr.nzjz_split.amz&hl=hr&gl=US

 

Izvori

https://fso.hr/wp-content/uploads/2021/11/Protresi_zbirka-nastavnih-priprema_Skole-podrske.pdf

 

https://projekt-stella.com.hr/#classroom

 

Kožić Komar V., Munivrana A. (2022). 22 ideje za otpornost - zbirka nastavnih

listića za razvoj emocionalne otpornosti i suočavanja s krizom. Zagreb:Ured UNICEF-a za Hrvatsku

 

https://fso.hr/fso-publikacije/restorativna-praksa-u-ucionici/

 

Nastavnik

Nataša Seršić

 


Srednja škola Dalj